zaterdag 3 oktober 2015

Maak van een tafelkleed een wiegdeken

Op een dag toen ik weer eens in blogland aan het rondsnuffelen was kwam ik deze tutorial tegen.
Wauw, dat is leuk dacht ik. En simpel! Dat is iets voor mij.

Vanuit onze kerk is er een gezin voor zending naar Thailand gegaan. Mijn schoonvader zit in de thuisfrontcommissie. Zij zorgen ervoor dat dit gezin genoeg geld binnenkrijgt om van te leven.
Afgelopen september was er een fair van de kerk voor de zending. En mijn schoonvader verkocht mijn dekentjes. 

Voor het eerst dus iets van eigen hand dat verkocht werd. Wauw. Oké, non-profit. Maar dat was juist fijn :).




Het moest allemaal niet teveel kosten. Want dan zouden de dekentjes te duur worden voor de verkoop. Op zoek naar goedkope stof. Tja, dat is er genoeg zou je denken. Maar ik had ook nog eisen. Ik wilde een meisjes en een jongensversie. De meisjesversie moest lief zijn en over zachte kleuren beschikken. Voor de jongensversie was ik op zoek naar geometrisch figuren.
Na lang zoeken op internet kwam ik maar niet tot de gewenste stof...

Toen kwam ik bij XENOS. O wat fijn! Zij verkopen namelijk allerlei tafelkleden, met jawel: lieve zachte meisjeskleuren en geometrische jongensvormen.

Toen moest ik nog stof voor de voering. Fleece leek de goedkoopste oplossing. Uiteindelijk zijn het de goedkope plaids van de IKEA geworden. Ontzettend zacht en fijn.

POLARVIDE Plaid IKEA Deze fleeceplaid is zacht tegen de huid en machinewasbaar.
Ik heb ze zelfs voor meerdere doeleinden gebruikt. Zoals de binnenkant van mijn Bugaboo kap. Deze tutorial zal binnenkort volgen!







2 opmerkingen:

  1. Mooi initiatief én mooie dekentjes, een win-win dus :-). Ik vind je label/naam ook heel leuk gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...