maandag 30 november 2015

Bernina winnen! :-)

Afgelopen week heerste hier een vreselijke naaidrukte. Noem het rustig grote stress. Het draaide allemaal om die wedstrijd van La Maison Victor waar ik me volledig op gestort had. Stel je voor... een Bernina winnen, de mercedes onder de lockmachines!
Een lockmachine staat al lang op mijn verlanglijstje, nu moet ik nog alles met de zigzagsteek doen.
De man heeft vaak gelachen om mij afgelopen weken, als ik bijvoorbeeld weer zei: 'Als ik straks die lockmachine heb gewonnen, dan...'

Ik had me voor genomen om vier dingen te maken:

De Julien Sweater, die je hier al zag;
de Kristy Rok, die ik maakte van een oud jurkje, die zag je hier;
de Steevie Hoodie;
en tot slot een Harriet jurk voor mezelf - die ik overigens pas aankan als ik gestopt ben met borstvoeding geven (en dat duurt nog even).





Ik was al op de helft. Twee dingen af, twee dingen te gaan. Ik had nog één week, dat moest lukken toch?

Maar met een kleine baby en een dreumes is overdag naaien niet te doen en 's avonds naaien een cadeau.

Dus daarom had ik oma gevraagd als oppas. Drie mensen blij: oma, de dreumes en ik. Hoewel, ik vroeg me af of ik geen slechte mama was. Je kind wegbrengen om te naaien. Maar nee, sinds de zomervakantie is ingegaan en ik daarna verlof kreeg is de dreumes non-stop bij mama geweest, dus een dagje oma is alleen maar verrijkend.



Ik was klaar met de Steevie, olee! En met de Harriet bijna, ik moest alleen nog het beleg en de zoom. Zo gepiept dacht ik.






Dus zaterdagavond moest dat alles gebeuren. Maar... de dreumes werd ziek. Hoge koorts en veel mamaliefde nodig.

Kortom; om 1 uur 's nachts zat ik nog steeds op de bank. Met de Harriet. En een zoom met een flanelsteek. Ik wist niet eens wat dat was? Maar na zoeken op internet kwam ik erachter. Wat een werkje zeg. Maar ik wilde hem niet afraffelen die mooie jurk. Een liefdeswerkje was het.

Van de Harriet kon ik helaas niet meer op tijd aan-foto's maken in het licht. Dus ik stuurde maar een wat minder kwalitatief serie foto's in. De Harriet toon ik later deze week.



En kijk nog even mee.
Ik ben zo blij met de Steevie, wat een heerlijk model! Gecombineerd met dit prachtige shirt, een spijkerbroek en z'n UGG laarsjes istie een plaaatje!







2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...