zondag 29 november 2015

Stof recyclen 1.0

Onderin mijn naai kast is de stoffenplank. Sinds ik vorig jaar mijn kledingkast eens opruimde zijn er op de plank ook kledingstukken beland. Doel: recyclen.

Helaas was er van dat nobele doel nog nooit gekomen. Totdat ik de nieuwste La Maison Victor kocht. Hier stonden zoveel leuke modellen in!

Dus deze jurk moest er aan geloven. 



Wat is er mis met die jurk zie ik je denken? Wel, eigenlijk niets. Alleen het zijn mijn billen... Die komen er bijna onderuit, zeker als ik buk. 

Als tiener nog wel acceptabel, maar nu... charmant is anders.

Daarom koos ik voor de mooie klassieker uit LVM: de kokerrok uit de jaren '50.

Ik verkorte het model met 7 cm. (Als mensen nu aan mij zouden vragen: Wat wil je later worden? Dan zei ik: een mens met lange slanke benen.)

Ik kwam helaas stof te kort, maar dat loste ik op met links en rechts een zwarte strook. Ook de boord nam ik uit de zwarte tricot. En lijkt het nou of dat zwart optisch verlengt?




Die La Maison Victor bevalt me wel! Een hip, trendy en stijlvol blad. Zowel qua modellen als qua stofkeuze en styling. 

Mijn hippe minicactus moest er ook even aan te pas komen. Leuk toch, voor de foto :). De dreumes snapte daar echter hélemaal niks van. Waarom zet mama een cactus op een rok en gaat daar een foto van maken? Hij wilde wel even helpen. Je snapt het al... potje kapot. Een leuk effect voor de foto had het wel.

Zo zie je maar weer, een naaiende moeder is voor een kind ook niet altijd makkelijk. Zeker niet als ze daarover ook nog wil bloggen.






4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...