zondag 27 december 2015

S U E D I N E D R E S S

Zoals beloofd... het verhaal achter deze mooie jurk, gemaakt van suedine.


Een vriendin van mij kocht een prachtig donkergroen jurkje. Ik dacht: wauw, zoiets moet ik ook kunnen maken en ging op zoek. 

Maar toen kwam onze baby in het ziekenhuis te liggen, aangestoken door zijn broer, het RS virus. Maar onze Beer is een dappere jongen. Een week heeft hij moeten blijven, maar met mama continu aan je zijde ging dat best. Nadat de ergste pijn en ziek zijn verdwenen waren kon hij weer naar hartelust lachen.


Velen vroegen aan mij of ik mij verveelde in het ziekenhuis. Ach, je zit er niet voor je lol natuurlijk maar we kregen veel bezoek, de verpleging was gezellig en vervelen met een boek, laptop en kind is voor mij onmogelijk. Dus echt te klagen had ik niet.

Maar een week is wel lang. Ik bladerde voor de zoveelste keer door de knipmode die ik bij de bieb had geleend toen een verpleegster binnen kwam. Lachend zei ze dat ik wel hier kon gaan naaien. En dat bracht me op een idee...



Ik pakte mij laptop en ging op zoek. Bij Tricots & more vond ik deze mooie groene stof. Een stofpakketje in het ziekenhuis laten bezorgen ging me nog net te ver, maar manlief wilde het wel meenemen voor mij.

En daar lag ik op de grond met patroonpapier, stof en schaar: tekenen en knippen maar!
Ik veranderde wat dingen aan het patroon; knipte het voorpand in zes delen die ik later weer aan elkaar naaide, nam de achterkant wat in voor mijn holle rug (achteraf had ik de voorkant ook wel wat in kunnen nemen) en verkorte de mouwen.

Ik ben niet gaan naaien in het ziekenhuis, maar de jurk heb ik voor het idee wel alvast even in elkaar gespelt.



De stof is een heerlijke aaibare stof. Maar je ziet er ook van alles op, bijvoorbeeld als je op een stoel hebt gezeten.


Om het setje compleet te maken bestelde ik ook nog maar even schoenen bij Omoda.


Thuis was het een fluitje van een cent, alleen alles nog even aan elkaar naaien en mijn nieuwe jurk was klaar!


Het splitje is zo'n leuk detail!



Patroon: Knipmode 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...