maandag 4 januari 2016

Zindelijk worden vraagt om ondergoed

Een nieuw jaar... Dat vraagt om nieuwe ambities, nieuwe doelstellingen, een nieuwe focus.

Ik zag op verschillende blogs al lijstjes voorbij komen met nieuwe voornemens. Ik houd het simpel en overzichtelijk. Enkel een doel voor januari.

De dreumes zindelijk maken.

Dus maakte ik ondergoed! Tot voor kort liep onze dreumes enkel en alleen in witte rompers -omdat ik dat zo praktisch vind-. O help, wat klinkt dat degelijk en huisvrouwenachtig hè.

Dus ik besloot onze dreumes wat meer flair aan te meten en naaide deze Belgische marcellekes en boxers


De dreumes in kwestie voldoet eigenlijk aan praktisch alle voorwaarden om zindelijk te worden:

- Is geïnteresseerd in plassen en de wc
- Hij doet 't in een hoekje
- Grijpt met zijn hand naar zijn luier
- Vertelt keurig van 'bah' en 'nah' (nat)
- En als je vraagt waar je moet plassen, is het antwoord steevast 'weec' (wc)


Er is op dit moment nog geen grote vooruitgang geboekt. Hoewel, we mogen niet negatief zijn. Na elke natte broek komt hij het keurig vertellen, wijst de plas aan en zegt vanuit de grond van zijn hart: 'BAH'. Tja, inderdaad.

En... hij is wel in de buurt gekomen van plassen op de wc. Eenmaal plaste hij op de grond vóór de wc en eenmaal achter de douchedeur ín het doucheputje!


Elke keer als ik me begin af te vragen wat voor een trotse moeder ik wel niet ben, die denkt dat haar kind al voor z'n 2e zindelijk kan worden, berisp ik mezelf dat wie A heeft gezegd ook B moet zeggen.
Alle begin is moeilijk en ik ben een voorstander van de initiatieven van je kind volgen.

Het zou alleen wat makkelijker geweest zijn als het zomer was. Of als ik hield van vloeren dweilen.


Even kort over de modelletjes, ze bevallen uitstekend. Inmiddels heb ik meer stof geknipt want je hebt een aardige voorraad nodig bij zindelijk-wordende-kinderen. Bij de nieuw geknipte boxers versmalde ik de boordstof aan de bovenkant iets, om afzakken te voorkomen. Het hemdje maakte ik 5 cm langer om hem lekker in te kunnen stoppen.

Nooit gedacht dat ik het ondergoed van mijn kinderen zou gaan naaien, maar het zijn heerlijke snel-klaar projectjes én een prima restjes verwerking (de vossen zag je eerder hier).

3 opmerkingen:

  1. mijn zoon is er bijna 2,5 en hij vertikte het tot voor de kerstvakantie om zelfs op het potje te gaan zitten. Nu gaat hij er vaak al op maar is natuurlijk op ons verzoek. Zelf geeft hij nog niet veel aan maar hij kan het wel ophouden als hij het wilt. Volgende week starten met in onderbroeken lopen binnen...en eventueel een zomershort erover want die hebben we genoeg nog liggen van grote broer
    maak er ook een paar zelf hoor omdat grote broer ook in die maat nog kan met zijn smalle poep ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik was al van plan om me aan het ondergoed te wagen, nu zet ik het wat hoger op de lijst - en negeer ik maar even dat de hemdjes van zoonlief ondertussen tot aan de navel komen ;). Mooi werk! En veel succes, dat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mijlpaal voor het zoontje! Succes ermee. Ik naaide ooit de hemdjes, maar ze waren wat kort en krap voor mijn (stevig) zoontje. Aan de boxers heb ik me nog niet gewaagd, maar nu ik jouw versie zie wil ik dit toch ook eens aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...