maandag 21 maart 2016

Balans hervinden

Terwijl allemaal dames voor mij aan de slag gingen om mijn patroon te testen bleef het op mijn blog stil, angstaanjagend stil...
Zo stil bijna dat ik me er eigenlijk voor schaam...

In mijn leven was het de afgelopen tijd alles behalve stil. Sinds 2 maart ben ik namelijk weer aan het werk. Na 9 maanden verlof kwam er dan toch het einde. Ik heb zo heerlijk genoten van die periode. Alle tijd voor onze twee jongens, geen drukke agenda en lekker leven bij de dag.
Zonder te hoeven nadenken gaf ik de baby fulltime én live borstvoeding, had ik tijd voor familie, voor naaien maar vooral ook voor leuke spelletjes met de jongens, lekker eten koken en mijn blog.


Hoewel ik met volle teugen heb genoten van deze tijd moet ik toch ook eerlijk toegeven dat ik er ook weer naar uitzag om te gaan werken. Laat dit nou het laatste zijn wat ik ooit van mijzelf had verwacht. Echt waar! Maar stiekem miste ik soms het contact met collega's of andere volwassenen en was de enige volwassene die ik sprak op een dag de meneer van de pakkettendienst (voor als ik weer eens stof bestelde).

Toen ik na die 9 maanden weer op school kwam voelde ik me meer een juf dan ooit tevoren. Ojaaa, naast mama, vrouw, zus en vriendin ben ik ook JUF. Echt eentje in hart en nieren!


Maar nu is het ook weer een zaak van balans vinden in deze nieuwe situatie. O wat wilde ik graag dat een week uit 10 dagen bestond! Voordat ik het weet is er al weer een week voorbijgevlogen.
En dan ben ik ook nog zondagsschooljuf, staat het Paasfeest voor de deur en gaat mijn schoonzusje bijna trouwen en mogen wij ceremoniemeesters zijn.

En stuk voor stuk vind ik al die dingen zo leuk om te doen. Ik geniet ervan, maar kom avonden tekort. Dat ik altijd achter loop met schoonmaken en dat er wasmanden vol was staan heb ik allang geaccepteerd.

Mijn naaiprojecten zijn gelukkig niet stil blijven liggen. Ik maakte het patroon van de Bugaboo kap af, deze verschijnt volgende week.
Ook ben ik druk bezig met het Cliff hemd uit LMV.

En donderdag komt de eerste preview van de genaaide harembroekjes van het testpanel. Kortom houd de blog goed in de gaten!

4 opmerkingen:

  1. Mijn kindjes zijn al wat groter, 7 en 5 jaar, en ik probeer gedurende de week het huishouden aan kant te hebben terwijl ze nog wakker zijn. Als zij gaan slapen gaat mijn machine aan. Ik kijk dus ook niets tv meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het weekend gaat de machine minder aan, dan gaan we meestal leuke dingen buitenhuis doen. Het is niet makkelijk een evenwicht te vinden he? Want enerzijds heb ik die tijd voor mezelf wel nodig maar anderzijds vind ik het vervelend als het werk thuis blijft liggen.

      Verwijderen
    2. Klopt, ik herken dit zo. Ik probeer meestal ook het huishoudelijke werk te doen overdag... Maar elke avond m'n naaimachine aan lukt hier helaas niet... Wie weet als ze wat ouder zijn!

      Verwijderen
  2. Ik heb het geluk om elke dag te kunnen naaien want dat is mijn job! Het moeilijkste is te kiezen tussen al die leuke stofjes maarja dat zullen we dan maar een luxeprobleem noemen :p mijn vrije tijd gaat volledig nr het gezinnetje en huishouden. Hoewel ik moet toegeven dat ik het soms niet kan laten om thuis ook nog eens achter de naaimachine te kruipen. Een beetje verslaafd?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...