zaterdag 17 december 2016

Dagritmekaarten 2.0

Ik heb de kracht van Pinterest daadwerkelijk onderschat!

Vorig jaar zomer maakte ik voor de man nieuwe dagritmekaarten voor in zijn klas. Dit was in het begin van mijn blogavontuur en ik maakte hier een blogpost van met een Free Printable. Ik was alleen nog niet zo thuis in de wereld van de blog en maakte in plaats van een nieuwe blogpost een nieuwe pagina aan.
Helemaal niet erg, het bleef vindbaar op mijn blog en vindbaar via Pinterest.


Mijn dagritmekaarten werden naar hartelust gepind door juffen en meesters in Nederland. Maar wat ik niet meekreeg was dat er onder mijn pagina allemaal vragen van ijverige leerkrachten kwamen met de vraag of ik nieuwe kaarten wilde maken. Immers ik had dit beloofd op mijn blog.
Doordat het een pagina was en geen blogbericht kreeg ik hiervan helemaal geen melding in mijn inbox!

Toen ik op een druilerige dag eens achter de computer kroop en 'bij toeval' op die oude dagritmekaarten stuitte, schrok ik van de populariteit en de hoeveelheid aan vragen!



Inmiddels ben ik alleen van computer verwisseld en zijn de gegevens van de oude gecrasht. Ik moest opnieuw aan de slag...

Ik maakte allereerst een tweede bestand met daarin veelgevraagde dagritmekaarten, maar ik maakte ook een derde bestand waar iedereen zijn kaarten zelf kan bijmaken.

Alle juffen en meesters die gevraagd hebben om de bestanden krijgen een persoonlijke mail en daarmee heb ik aan mijn belofte voldaan, pfoe!



Welke lettertypes zijn nou onder andere geschikt?




Laat je een berichtje achter als je ze gaat gebruiken?




31 opmerkingen:

  1. Super bedankt voor je prachtige dagritmekaarten! Ik ben er heel blij mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa! Dank je wel!!! Ook bedankt voor de mail! Heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent geweldig! Leuke nieuwe kaarten voor het nieuwe jaar :) fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super. Bedankt. Ik ga ze zeker gebruiken in de klas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuke dagritmekaarten! Ik was dringend aan vernieuwing toe :-) Bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toevallig al meer kaartjes gemaakt die je wil delen? Gr Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie heeft de witte plaatjes in een document?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En waar kun je die witte plaatjes vinden?
    Ik wil zelf graag nog wat andere kaartjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je misschien ook aangeven waar de witte plaatjes te vinden zijn :-)

      Verwijderen
  9. Hoi Willemien,
    wat een gave kaartjes. ik wil ze gaan gebruiken maar welke lettertypes heb jij gebruikt in het voorbeeld. op de site waar je ze kunt downloaden staan er nl heel veel. En hoe maak je het plaatje erbij? En mag je ook nog aan jou ontbrekende kaartjes doorgeven;) Groetjes Annalies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie dagritme kaartjes. Ik ga ze meteen printen en lamineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie dagritme kaartjes. Ik ga ze meteen printen en lamineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaarten die ik zeker ga gebruiken maar deel 3 is in .pub en kan ik niet openen. Enig idee hoe ?

    Groeten,
    Onno

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, super! Ik ga ze ook gebruiken. Ik snap alleen niet zo goed hoe ik nog kaartjes bij kan maken. Kan je dit uitleggen? Of eventueel nog een paar kaartjes extra maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het goed is krijg je een powerpoint van het derde bestand. Als je de tweede pagina aan klikt en tekstvak aanmaken kun je daarin typen :)

      Verwijderen
  14. Prachtige dagritmekaartjes. Ik zou graag enkele namen veranderen, maar dat lukt niet op de PDF's. De pub.file is handig! Nog 1 vraagje: de witte afbeeldingen (witte schoen, wereldkaart, bus,...) waar haalde je die? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super gave kaartjes, ben meteen zelf extra gaan maken. Ook mij lukt het niet om de plaatjes in het wit toegevoegd te krijgen. Kan je mij vertellen hoe jij de witte afbeeldingen hebt toegevoegd??

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke dagritme kaartjes! Ook fijn dat je het lettertype vermeld! Bedankt voor het delen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dankjewel voor de nieuwe lading kaartjes! Ik had ze het afgelopen jaar al gebruikt en er zelf enkele bijgemaakt, maar dit is helemaal handig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supergaaf zijn ze! Ik ben benieuwd hoe je de afbeeldingen in het wit voor elkaar krijgt. Heb jij of heeft iemand anders daar een tip voor? Dank voor de free printables! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt heel tof ik ga ze gebruiken in groep 7!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik gebruik ze ook voor groep 8! Van de week alleen alles gelamineerd en geprint, maar merk nu dat het achterin de klas niet goed leesbaar is. Hebben jullie dat ook? Of hebben jullie geprint op A3?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ziet er heel leuk uit. Erg geschikt voor de derde graad!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele leuke kaartjes! Ik kan alleen deel 3 niet openen. Enig idee hoe ik toch nieuwe kaartjes kan bij maken?
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...