zaterdag 31 december 2016

De balans opmaken

Oudejaar. Een dag waarin heel Nederland de balans lijkt op te maken. Van gemis, van vreugde...
Voor ons allen heeft oudejaar iets plechtigs. Het is een jaar die voorbij is en nooit meer terugkomt.
Je staat ervoor en je denkt, het is heel lang. Je staat erna, en het leek een zucht.

Van ons persoonlijke leven maken we de balans op, maar ik maakte ook de balans van mezelf als naaister op. Want wat maakte ik nou eigenlijk in 2016? Ik was nieuwsgierig en ging eens tellen. Sommige dingen blogde ik nooit dus daarom alvast twee mooie Raven jurken van La Maison Victor.




De balans is als volgt: 

De dreumes kreeg:
- pyjama 1
- pyjama 2
- ledikantdeken
- knuffeldoekje
- colbertje

De peuter kreeg:
- pyjama 1
- pyjama 2
- 3x dekbedovertrek
- hoes voor matrasje
- colbertje
- sweater
- ondergoed




De man kreeg:
- overhemd van spijkerstof
- een sweater

En ik maakte voor mijzelf:
- 5 jurken, waarvan ik maar eentje blogde!
- 1 rok
- 1 trui
- blouse

En ook nog:
- een voetenzak
- ik breide een sjaal
- maakte ik twee gratis patronen



Ooit verbaasde ik me over het feit dat mensen pyjama's naaiden voor hun kinderen. Zo jammer om dat prachtige naaiwerk in bed te dragen. Nu er bijna dagelijks wel iemand in ons huishouden iets handgemaakt draagt ben ik dus dit jaar ook pyjama's gaan naaien zo blijkt...

Ik wens jullie allen nieuw jaar vol Zegen  met allen die jullie lief zijn en ik hoop volgend jaar weer veel nieuwe dingen te maken en te delen! Tot volgend jaar!


Patroon: Raven jurk - La Maison Victor
Stof: Budgetstoffen en Anja's stoffenhuis Gouda
Leer: van school meegenomen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...